Kimi Ni Todoke
Friday, June 1, 2012 | 0Domo Pot-Pet!

                                 بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم





 Assalammualaikum....


Hari ni,,aku nak cakap-cakap pasal satu wayang ni... tajuknya? seperti yang diatas.. :)

'kimi ni todoke' yang bermaksud from me to you or reaching you .
Wayang ni,,banyak yang kata sweet.. but in my sight... aku tengok wayang ni tak sweet mana pun..
tapi,entah mengapa aku terr-minat ..biasanya kalau sampai aku terr-minat tu,, maknanya wayang tu best lah tu and pelakon dia okey-okey semua..

Bercakap tentang wayang,memang best wayang tu... takleh dinafikan lagi.  kalau berdasarkan dia punya pelakon pulak,, yup..superb ! memang cute-cute and adorable semuanya... movie ni,di adaptasi daripada sebuah manga pastu pergi anime then baru live action.... aku nak tengok animenya,,tapi lambat loadinglah pulak tu animecrazy .. buat cuakk jerr... kalau liveaction,aku tengok dekat youtube,, laju sikit dia kalau lalu internet explorer... why laju?aku pun tak pasti.. hahaa... sudah takdirnya.

Kalau dalam live action, Sawako Kuronuma punya watak dipegang oleh Mikako Tabe.. manakala watak kazehaya Shouta dilakonkan oleh Miura Haruma.
Tapi,,dalam banyak-banyak pelakonnya dalam live action Kimi Ni Todoke ni,, saya paling minat tengok Mirei kiritani yang membawa watak sebagai Kurumizawa Ume,seorang gadis cantik dan popular di sekolahnya yang turut menyimpan hati terhadap Kazehaya Shota(juga lelaki paling popular di sekolah).
Kurumizawa Ume membenci Sawako atau lebih familiar dipanggil 'sadako' sempena nama hantu di dalam cerita The Ring yang dikatakan hampir serupa dengan penampilan Sawako.




cute kan si kurumi tu?? :D ..



here is Kazehaya Shouta :D ... boleh tahan lah jugak hensem cute nyaa ....

Since aku tengok ni wayang,,terus aku pergi tukarr oo profile picture fb and nickname..
Tapi,,tukar nick and pic di fb baru aku buat lah sebab kan yang fb ku asal sudah maximum change name... fb baru ni,nick dia Chiharu Kurumi'zawa . Dekat situ, aku dengan bestfriend aku main-main roleplayer lah wayang kimi ni todoke ni dimana kami berdua macam berebut si Kazehaya yang tak seberapa macho ni..hahhahaaaa.. adessesss~
tapi,,kalau dilihat gaya kawan aku,,dia macam lebih memihak pada si Miura tu..awwww~
takkan dia punya perasaan dekat kazehaya dah memudar kott?? na-naa-naaa !

Erk??mana muncul nama Miura ni?? Miura tu actualy watak baru nanti di Kimi Ni Todoke season 2..
kalau yang aku tengok sinopsis nya, si Miura ni,,macam jahat la plak... adakah patut dia kata dekat sawako yang si Kazehaya ni ada orang lain?? wisss NO WAY ! and,, Sawako yang mudah salahfaham ni,,teruslah percaya... wuuu..... soo badly~
so,,apa akan jadi dekat kazehaya and sawako ni ehh?? aku pun taktahu sebab,,,
sebab aku pun belum tengok habis yangs season 2 punya..sinopsis ja aku baru baca... tapi,dari sinopsis pun macam boleh tahu ja yang season 2 ni,,lagii best dengan adanya banyak konflik yang melanda...

Aku nak sangat tengok season 2 nya,,tapi line tidak mengizinkan.. mana BB digi aku ni lagi pandai terdisconnect sendiri... buat pegal jak.. adakah tadi time aku syok-syok tengok kimi ni todoke season 2 epi 1,, di pertengahan jalan pulak tu,,terus terdisconnect tu line ku..Oh.My.Allah ! macam mahu ku hampas jak laptop ASUS ni... huuu~ terus shut down lap oo aku.... sakit hatiku....

naahhh,,sekarang baru ada mood lagi mau teruskan nengok tu cerita.... yoo Valentine Day...Yoooo!




Labels:



Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hi peeps, welcome to my little tiny world in a wide space.Please behave here.Thank You ;)


Owner Stuff Friend Entry


Let's Talk!


My Wishlist !

Keputusan UPSR lebih dari 4/5 A
Mengalah dengan si SUUN
DIET bagi kurus
Dapat 6/7/8 'A'


Like my page PLEASE??
*One klik je,tak susah


The Credits!

Template by : Domokun_Girl
Basecode by : Nadya
Picture by : Google also WeHeartIt